سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جدیدترین نقدها

نخل طلایی کن هفتاد و یکم به کارگردان ژاپنی رسید، جعفر پناهی جایزه فیلمنامه را برد

فیلم «دزدان مغازه» ساخته هیروکازو کوریدا کارگردان ژاپنی جایزخ نخل طلایی هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن را از آن خود کرد. هیات داوران مسابقه اصلی جشنواره به ریاست کیت بلانشت با اهدای جایزه اصلی به لین فیلم انتخابی غافلگیر کننده داشت. جعفر پناهی هم برای «سه رخ» جایزه بهترین فیلمنامه را به شکل مشترک با «لازاروی خوشحال» ساخته آلیس رورواچر به دست آورد.

ادامه مطلب

پخش فوتبال در سینماها باعث نشاط مردم می‌شود، اما نباید مثل کنسرت‌ها شود!

روز گذشته مصطفی کیایی کارگردان فیلم «چهارراه استانبول» از پخش مسابقات جام جهانی در سینماها انتقاد کرد. پس از او نیز مهرداد فرید دبیر سابق شورایعالی تهیه کنندگان در مصاحبه‌ای اعلام کرد که اگر نیمی از درآمد نمایش فوتبال در سینماها به فیلم‌های روی پرده اختصاص یابد با پخش مسابقات جام جهانی در سینماها موافق است. اما امروز احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی به طور کل از نمایش بازی‌های فوتبال در سینماها استقبال کرد و گفت که این اقدامات باعث ایجاد نشاط در میان مردم خواهد شد.

ادامه مطلب

بردلی کوپر و کلینت ایستوود همبازی می‌شوند

  کلینت ایستوود که این روزها در تدارک ساخت فیلمی جدید است از بردلی کوپر برای نقش‌آفرینی در پروژه جدیدش دعوت کرده است. ایستوود قصد دارد علاوه بر کارگردانی، خودش هم در مقابل دوربین ایفای نقش کند. این پروژه سینمایی تولید مشترک استودیوی برادران وارنر و «ایمپرتیو انترتینمنت» است و اولین نقش‌آفرینی ایستوود بعد از سال 2012 محسوب می‌شود. از طرفی هم ممکن است آخرین نقش‌آفرینی او بر پرده سینما باشد.

ادامه مطلب

فون تریه: اگر بخواهم یک روز کسی را بکشم، آن فرد یک خبرنگار خواهد بود!

کارگردان مولف دانمارکی که با فیلم «خانه ای که جک ساخت» بعد از هفت سال به جشنواره کن بازگشته، در گفت‌وگو با سایت سینمایی «سینیوروپا» از واکنش تماشاگران به ساخته جدیدش حرف زده است. لارس فون تریه در اشاره به تماشاگرانی که سالن نمایش فیلم او را ترک کرده‌اند گفته بعید می‌داند به قدر کافی از فیلمش بیزار شده باشند. کارگردان دانمارکی همچنین تاکید کرده اگر یک روز قصد کشتن کسی را داشته باشد، آن شخص حتما یک «خبرنگار» خواهد بود.

ادامه مطلب

انتقاد یک روزنامه از پخش نشدن صدای شجریان در ماه رمضان

با آغاز ماه رمضان از روز پنجشنبه بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی مجددا به پخش نشدن نوای «ربنا» شجریان از تلویزیون انتقاد کردند و خودشان بخش‌هایی از این نوای خاطره انگیز را در صفحات اجتماعی خود منتشر کردند. اما یکی از روزنامه‌های اصلاح طلب در شماره امروز خود صداوسیما را به برخورد سیاسی با محمدرضا شجریان متهم کرد و نوشت که جای تامل دارد که پس از 9 سال از حوادث سال 88 این سازمان همچنان بر مواضع گذشته خود پا فشاری می‌کند و با این‌که با افت مخاطب روبرو شده اما همچنان به تمایلات یکجانبه و سیاسی خود ادامه می‌دهد.

ادامه مطلب