سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جدیدترین نقدها

دبیران 200 تشکل دانشگاهی: از لغو اکران «عصبانی نیستم» دلسرد شدیم

پس از آنکه بسیج دانشگاه امام صادق با انتشار نامه ای به وزیر ارشاد با اکران فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» مخالفت کرد، امروز 200 تشکل دانشگاهی با انتشار بیانیه ای خواستار اکران این فیلم شدند. فیلم رضا درمیشیان پس از حضور در سی و دومین جشنواره فیلم فجر، دو مرتبه تا پای اکران عمومی پیش رفت اما تاکنون بنا به دلایل مختلف نتوانسته در سینماهای کشور به روی پرده برود.

این بیانیه به امضای بیش از هزار دانشجو و 200 نفر از دبیران کانون‌های فرهنگی، اجتماعی، تشکل‌های سیاسی، شوراهای صنفی، انجمن‌های علمی و مدیران مسئول و سردبیران نشریه‌های دانشجویی از دانشگاه‌های سراسر کشور رسیده است.

در بخش ابتدایی این بیانیه که  «ایلنا» آن را منتشر کرده آمده: «ما امضاکنندگان این بیانیه وظیفه خود می‌دانیم که برای تحقق فضای آرام و پویا در عرصه فرهنگ از هرچه در توان داریم دریغ نکنیم و همیشه حامی و همراه اصحاب فکر و فرهنگ باشیم و این بار با صدای رسا می‌گوییم: «عصبانی نیستیم» اما... از بی‌قانونی، از افترا به سینمای ایران و از دخالت‌های منجر به لغو اکران فیلم‌‌‌های سینمایی دارای مجوزهای لازم و به ویژه فیلم «عصبانی نیستم»، دلسرد و مغموم هستیم.»

در پایان این بیانیه آمده است: «ما جمعی از کانون‌های فرهنگی، هنری، مذهبی و اجتماعی، تشکل‌های سیاسی و شوراهای صنفی دانشگاه‌های سراسر کشور ضمن محکوم کردن این بی‌تدبیری، خواستار آنیم که مسئولین تحت تأثیر جو رعب و وحشت ایجاد شده قرار نگیرند و مبنای خط قرمز را قانون در نظر گرفته و اجازه ندهند، عرصه فرهنگ جولانگاه عده‌ای که به‌ عناوین ‌مختلف سعی در پای مال نمودن حق‌الناس و زیر پا گذاشتن قانون دارند، باشد. دانشگاه می‌تواند مأمنی برای مظلومین عرصه فرهنگ باشد و ما آمادگی خود را برای هرچه بهتر دیده شدن این اثر هنری اعلام می‌کنیم.»