سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جدیدترین نقدها

حاتمی کیا: داوران جشنواره باید التزام‌شان را به آرمان‌های انقلاب بگویند، مثل انتخابات

در حالی که واکنش‌های موافق و مخالف به صحبت‌های ابراهیم حاتمی کیا در اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر ادامه دارد، او امروز در یک مراسم عمومی درباره این واکنش‌ها صحبت کرده است. او گفته سه دقیقه حرف زدن او باعث «توفان» شده و از افشاگری علیه خود انتقاد کرده است. کارگردان «به وقت شام» درباره داوران جشنواره هم الزام جدیدی در نظر گرفته است.

خبرگزاری ایسنا گزارش داده که امروز 29 بهمن مراسمی با عنوان «حنجره سرخ» به درخواست جمعی از خانواده شهدای دفاع مقدس، شهدای هسته‌ای و مدافع حرم برای تقدیر از ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان فیلم «به وقت شام» در پردیس سینمایی ملت برگزار شد و در این مراسم علاوه بر صحبت‌های تعدادی از خانواده‌های شهدا، از پیام تصویری سردار قاسم سلیمانی برای حاتمی‌کیا هم رونمایی شد.

در این برنامه ابراهیم حاتمی‌کیا با اشاره به حاشیه‌هایی که پس از صحبت‌های او در اختتامیه جشنواره فیلم فجر به وجود آمده است، گفت: «این روزها می‌بینم که در رسانه‌ها سر و صداها خیلی شدت گرفته در حالی که کل حرف زدن من سه دقیقه شد و چه توفانی به پا شده است. چه اتفاقی پیش آمده که یکی می‌خواهد مرا به چپ و راست وصل کند یا اینکه به انحای مختلف مرا افشا کند.»

او از برخی موضعگیری‌ها بعد از حرفهای خود در اختتامیه انتقاد کرده و البته برای داوران جشنواره هم باید جدیدی در نظر گرفته است: «نمی‌دانم نان چه کسانی را از سر سفره‌شان برداشته‌ام که اینطور غضب می‌کنند ولی معتقدم جشنواره فجر این انقلاب باید به این مساله بپردازد. باید کسانی که داور این جشنواره می‌شوند التزامشان را به آرمان‌های انقلاب بگویند. تعارف نداریم. مثل شرکت در انتخابات است و وقتی زمان انتخابات می‌شود می‌پرسند شما به انقلاب و رهبری التزام دارید.»

کارگردان «به وقت شام» در ادامه گفته است: «این‌ها را به شخص خاصی نمی‌گویم چون سال‌هاست این اتفاق می‌افتد و این زخم زدن‌ها ادامه داشته است. من از این مسیر رد شده‌ام و بیشتر برای آنهایی می‌گویم که بعدها می‌ند چون فکر می‌کنم وحشت می‌کنند از اینکه بگویند ما نیز التزام داریم و سرسپرده شهدا و انقلاب هستیم.»

او درباره سخنرانی اعتراضی‌اش هم توضییح داده: «والله وقتی بالای سن آن حرف‌ها را می‌زدم 20 ثانیه قبلش تصوری نداشتم که آنها را بگویم ولی احساس کردم باید گفته شوند.»