سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جدیدترین نقدها

اسپیلبرگ فیلم جدید دی کاپریو را کارگردانی می‌کند؟

استیون اسپیلبرگ و لئوناردو دی کاپریو این روزها با استودیوی لاینزگیت مشغول مذاکره‌اند تا در صورت توافق نهایی، فیلم زندگینامه هجدهمین رییس جمهور امریکا را مقابل دوربین ببرند. سال گذشته لاینزگیت تصمیم گرفت پروژه سینمایی «یولیسز سایمن گرانت» را به تهیه‌کنندگی دی کاپریو و شریک تجاری‌اش جنیفر دویسن تهیه و تولید کند.

به نوشته ددلاین، قرارداد اسپیلبرگ برای کارگردانی این پروژه هنوز قطعی نشده و لاینزگیت هم از اظهارنظر در این‌باره خودداری کرده است.

زمانی‌که جنگ داخلی امریکا آغاز شد، گرانت در مغازه چرم فروشی پدرش در گالنای ایلینوی کار می‌کرد، او به خدمت احضار شد و فرماندهی یک هنگ از داوطلبان متمرد رابه او سپردند. گرانت هنگ را منظم کرد و به درجه سرتیپ نیروهای داوطلب ارتقا یافت. گرانت در جنگ داخلی آمریکا ازخود شهامت و لیاقت نشان داد و آبراهام لینکلن رییس جمهور وقت او را به عنوان سرلشکر نیروهای داوطلب منصوب کرد. در جریان جنگ، گرانت در شکست کنفدراسیونی‌ها نقش مهمی داشت و ماه مارس سال 1864 ژنرال ارشد شد.

ژنرال گرانت در انتخابات سال 1868 بر رقیب دموکراتش، هوراشیو سیمور، پیروز شد و به عنوان هجدهمین رئیس‌جمهوری آمریکا به کاخ سفید رفت. جمهوری خواهان لیبرال اصلاح طلب، در مبارزات تبلیغاتی برای دومین دوره ریاست جمهوری، به گرانت حمله می‌کردند و با همه این احوال، او در انتخابات سال 1872 با کسب اکثریت قابل توجهی از آرا، دوباره پیروز شد.  

اسپیلبرگ با ساخت حماسه جنگ داخلی «لینکلن» در سال 2013 موفق به دریافت هشتمین نامزدی اسکارش در رشته کارگردانی شد و دنیل دی لوییس برای ایفای نقش رییس جمهور امریکا برای سومین بار جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را با خود به خانه برد. آخرین همکاری دی کاپریو و کارگردان کهنه‌کار هالیوود به فیلم «اگه می‌تونی منو بگیر» (محصول 2002) برمی‌گردد.

در یک سال اخیر، دو فیلم سینمایی «پست» و «بازیکن شماره یک آماده» به کارگردانی اسپیلبرگ در سینماها به نمایش درآمده است. او این روزها در تدارک ساخت پنجمین فیلم «ایندیانا جونز» است.