سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جدیدترین نقدها

رابرت ردفورد بازنشستگی‌اش از بازیگری را اعلام کرد

  رابرت ردفورد سینماگر باسابقه امریکایی تایید کرده فیلم سینمایی «پیرمرد و اسلحه» آخرین حضور او روی پرده سینما خواهد بود و قصد دارد بعد از شصت سال فعالیت در برابر دوربین از حرفه بازیگری خداحافظی کند. با این حال، ردفورد یادآور شده ممکن است همچنان به کارگردانی ادامه بدهد.

اسطوره 81 ساله هالیوود در مصاحبه اخیرش با نشریه انترتینمنت ویکلی گفته: «هرگز نگو هرگز، ولی به این نتیجه رسیدم که کارم در بازیگری تمام شده و دیگر قصد دارم بازنشسته شوم چون از 21 سالگی مشغول این کار بوده‌ام. خب، دیگر بس است.»

ردفورد در ادامه صحبت‌هایش اضافه کرده: «چرا نروم دنبال کاری که بسیار شادتر و مثبت‌تر باشد؟» او در سال 2016 اعلام کرد که قصد دارد تنها دو نقش دیگر در مقابل دوربین ایفا کند و بعد از آن، بازیگری را کنار خواهد گذاشت. عاشقانه «جان‌های ما در شب» با بازی ردفورد و جین فوندا سپتامبر پارسال توسط نتفلیکس در دسترس کاربران این پلتفرم آنلاین قرار گرفت.

اما کمدی جنایی «پیرمرد و اسلحه» ساخته دیوید لوری قرار است بعد از اکران جهانی در جشنواره فیلم تورنتو در ماه سپتامبر در سینماها به نمایش درد. ردفورد از سال 1960 به عنوان بازیگر فعالیت داشته است. او ابتدا با ایفای نقشی کوچک در یک سریال تلویزیونی وارد این حرفه شد و در طول همان دهه پله‌های ترقی را طی کرد تا آن‌که با ایفای نقش مقابل پل نیومن در فیلم «بوچ کسیدی و ساندنس کید» (محصول 1969) به موفقیتی چشمگیر دست یافت. دومین همکاری او با نیومن در فیلم «نیش» (1973) بزرگ‌ترین موفقیت تجاری کارنامه ردفورد را رقم زد و تنها نامزدی جایزه اسکار در رشته بهترین بازیگر نقش اول را برایش به ارمغان آورد (که البته این جایزه را در رقابت جک لمون واگذار کرد). او در سال 2001 با دریافت جایزه اسکار افتخاری از سوی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی به پاس یک عمر دستاورد حرفه‌ای تقدیر شد.

 


فیلم جدید جانی دپ بدون هیچ...

«ماموریت غیرممکن 6» صدرنشین...