سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جدیدترین نقدها

گزارش تصویری: ستاره‌های سینما در نخستین روز جشنواره جهانی فجر

در اولین روز سی و ششمین جشنواره جهانی فجر چند فیلم ایرانی برای نخستین بار نمایش عمومی در داخل کشور داشتند؛ «درساژ»، «رضا»، «گرگ بازی» و «هندی و هرمز» از جمله این آثار بودند که با حضور سازندگانشان روی پرده رفتند. به همین دلیل چهره‌های سرشناس سینمای ایران در این روز در پردیس چارسو حاضر بودند. تصاویری از حاشیه و متن روز اول جشنواره را ببینید.

ادامه مطلب

بازگشت لارس فون تریه به جشنواره کن بعد از هفت سال محرومیت

برگزارکنندگان جشنواره فیلم کن از اضافه شدن ساخته جدید لارس فون تریه کارگردان جنجال‌ساز دانمارکی به جمع فیلم‌های جشنواره امسال خبر دادند. به این ترتیب، بعد از هفت سال محرومیت از حضور در این رویداد سینمایی، فون تریه به کن باز خواهد گشت. فیلمساز سرشناس دانمارکی بعد از اظهارنظر «غیر قابل قبول» در نشست خبری فیلم «مالیخولیا» در جشنواره سال 2011، با خشم برگزارکنندگان این رویداد روبه‌رو شد. فون تریه ضمن ابراز همدردی با آدولف هیتلر، به شوخی خودش را یکی از افراد رژیم «نازی» معرفی کرده بود.

ادامه مطلب

حضور پررنگ زنان در هیات داوران جشنواره کن هفتاد و یکم

دو فیلمساز سرشناس امریکای شمالی ایوا دوورنای و دنی ویلنوو به همراه کریستن استوارت و لیا سیدو دو بازیگر مطرح سینما به عنوان اعضای هیات داوری هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن انتخاب شدند. برگزارکنندگان مهم‌ترین جشنواره سینمایی دنیا از فهرست داوران بخش مسابقه که امسال ریاست آن بر عهده کیت بلانشت بازیگر برنده اسکار است، رونمایی کردند.

ادامه مطلب

استیون اسپیلبرگ هم فیلم ابرقهرمانی می‌سازد

استیون اسپیلبرگ بالاخره تصمیم گرفت برای تهیه و کارگردانی نسخه سینمایی یکی از ابرقهرمان‌های کتاب‌های مصور دی سی پای میز مذاکره بنشیند. کارگردان پرکار امریکایی و کمپانی فیلمسازی‌اش «آمبلین انترتینمنت» در یک همکاری مشترک با استودیو برادران وارنر، فیلم اکشن-ماجراجویی «بلک‌هاوک» را تهیه و تولید خواهند کرد. اسپیلبرگ قصد دارد خودش این فیلم ابرقهرمانی را کارگردانی کند.

ادامه مطلب

«عصبانی نیستم»، «چهارراه استانبول» و «خوک» در اکران دوم بهار

در حالی که اکران نوروزی فیلم‌ها همچنان ادامه دارد، شش فیلم برنامه نده مشخص شدند. از میان این فیلم‌ها، «تگزاس» از فردا جای «فِراری» را می‌گیرد و پنج فیلم دیگر احتمالا از نیمه اردیبهشت به بعد روی پرده می‌روند. نکته جالب آن که «عصبانی نیستم» که سال گذشته رفع توقیف شد و اکرانش عقب افتاد، در میان فیلم‌های اکران دوم بهار است.

ادامه مطلب